Klid před bouří - týden do závodu Patrouille des Aiguilles Rouges

3/17/2017 0 Comments A + a -

Je pátek večer. Sedím ve vlaku domů. Místo toho, abych zavřela oči, zkoumám každou vrstevnici v kvalitních švýcarských online mapách. Trať z Zermattu do Arolly znám v té mapě už téměř nazpaměť. Zkoumám výškový profil, sklon svahu. Střídavě přepínám okno s mapou na to druhé s předpovědí počasí. Co když se to za těch 5 minut změnilo? Přece všichni dobře ví, jak rychle se dokáže změnit počasí v horách…
Ski the line... foto: Ondřej Vosecký

Dny, které zbývají do odletu do Itálie a uskutečnění projektu  Winter Carrots, na jehož vzniku se velkou měrou podílel Hannah se svým Hannah grantem, se dají spočítat na prstech jedné ruky. Domů jedu pro nezbytnosti, které jsem si na ten náš mini pokoj na koleji ještě nedovezla. Vak na lyže, vařič, ešus, mikinu… No jo, Vendulko s indiánským jménem „ta nejlepší spolubydlící“, já to potom všechno odvezu. Fakt. Přivezu jen neopren, lezečky a kolečkový brusle. Ty jsou skladnější J

Postupně zjišťuju, do čeho jsem se to uvrtala...

…s karotkou Klárkou je naším hlavním cílem příštího týdne nedělní vyhlášený závod Patrouille des Aiguilles Rouges. Ve světě čísel se jedná o 25 km závod, který startuje v neděli 26. 3. 2017 v 6:00 ráno ve švýcarské Arolle. Přes La Roussette, Cabane des Aiguilles Rouges, nejvyšší vrchol závodu Pte de Darbonnaire (3 421 m.n.m.) a Pic d’Artsinol sjedeme až do Evoléne. Čeká nás převýšení + 2 681 m nahoru a -3 318 m dolů. Uf. Že si to nedokážete představit? Tak to je nás víc. Já také ne. Možná ani organizátoři, specifikem závodu je, že se koná jen jednou za dva roky. Možná i proto byla startovka 700 účastníků ihned plná. Dala jsem si práci s hledáním výsledků z uplynulých ročníků, abych měla představu, za jak dlouho a vlastně kolik holek vůbec do této blázniviny jdou. Dodnes si nadávám, že jsem to našla, jelikož předloni to ze 16 dívčích týmů dokončilo jen 9.

Zas na druhou stranu, pokud závod dokončíme, mohly bychom atakovat TOP TEN. A to se počítá... On se vlastně především počítá návrat, přetnutí cílové pásky a zážitek, který už teď vím, že dozajista bude silný. Stačí se podívat na grafiku trasy a převýšení:

Oficiální profil závodu...

Vždy připraven

Závodu bude předcházet aklimatizace. Pokud vše půjde dle plánu, tedy pokud počasí, naše rozpoložení a nálada nám to umožní, chtěly bychom uskutečnit dvoudenní přechod z Zermattu do Arolly s přespáním na některé z chat – buď Schonbielhutte nebo Cabane de Bertol. Tedy matematicky vyjádřeno 26 km s celkovým převýšením cca 3 500 m. Přibližná trať přechodu, který jsme s Klárkou nazvaly aklimatizačně fotograficko kochací je na odkazu ZDE.
Kudy tudy cestička?


A co když nebude hezké počasí? To Klárka zhodnotila celkem stručně:

No jo, Klárka má vyřídilku :) 


Co od toho všeho čekám?

Já vlastně nevím, jestli se víc těším nebo mám respekt z toho všeho, co mě čeká. Uklidňuje mě asi jen fakt, že kdybych nebyla na téhle bláznovině, jela bych na Krkonošský survival, kde bych nešla 25, ale minimálně 70 km, k tomu táhla běžky, startovala ve 22:00 a měla bych limit 20 hodin na dokončení závodu. Takhle to mám vlastně „jen 25 km a 12 – 15 hodin."

On děda vždycky říkával: "Hlavní je se z toho nepo***!"