První dny v základním táboře

3/17/2016 0 Comments A + a -

Cesta do francouzského Nantes, neboli do města, které se stane po dobu půl roku centrem expedice „ChroNant 2016“ s cílem zdolat horu „Nanta Erasma“, netrvala letadlem déle, než trvá vlakový přejezd Praha – Chropyně.


Mírná komplikace u příjezdu nastala v okamžiku, kdy jsem si jako zkušená orienťačka spletla sever s jihem a čekala na vysokohorského nosiče, jež by mi ukázal cestu do základního tábora, na jiném konci nádraží. Rychlé spojení satelitním telefonem ovšem zafungovalo a já jsem již po chvíli mohla vybalovat svých 40 kg nákladu v útulném pokojíku base campu s krásným výhledem na zahradu.
Výhled jsem si prozatím jen představovala, jelikož místní roleta a její ovládání byly silnější než já. Vítězný chorál a světlo do pokoje vstoupily asi třetí den, kdy jsem náhodou něco zmáčkla, uslyšela divný zvuk, ale konečně jsem poznala i denní světlo v pokoji. „Hurá!“ Od toho dne „R“ se raději roletě vyhýbám obloukem.

Úvodní nástrahy mi přichystal také sprchový kout. Při držení rukojeti se mi zdálo, že mám nějaké tiky v ruce. Prozřela jsem a uvědomila si, že je to jako dotek elektrického plotu. „Moment, moment: voda, vodič, vada, vole!!!“, blesklo mi hlavou a naštěstí to neplesklo se mnou o zem. Okamžitě jsem rukojeť upustila. Po mírné úpravě se nyní můžu sprchovat tak, že se rukojeti nedotýkám, nainstalovala jsem horní pevnou sprchu. J

První den ve škole byl zcela orientační. Pečlivě naplánovaný harmonogram dne, který jsme obdržely emailem předem (zřejmě abychom se připravili na časovou náročnost, kterou rozpis v sobě skýtal), nebyl dodržen již od první minuty. Neefektivitu Francouzů jsem poznávala ještě v průběhu celého dne. Bylo tedy dost času prozkoumat kuchaře v polní kuchyni základního tábora. Předkrm, hlavní chod, dezert. To vše za 3,25€ a ještě na výběr ze 4 světových kuchyní. „V pořádku“, uklidnila jsem se, že základní potřeby expedice fungují tak, jak mají. Odpoledne pokračovalo seznámení se s vysokohorskými nosiči neboli tzv. IC teamem, který má na starosti zahraniční studenty. Připravili pro nás kolečko s jednotlivými stanovišti, kde jsme mohli získávat cenné informace o založení účtu v bance, mobilních tarifech, půjčení kol, fungování veřejné dopravy, etc… Podezřívajíce nosiče, že nám nabízejí jen takové tarify, které mají nasmlouvané s francouzskými úředníky, pojala jsem poněkud jinou taktiku při vyřizování těchto úvodních záležitostí. Mimo řečí jsem se u stanoviště s bankou zeptala, jakého mají mobilního operátora, a naopak u informací s mobilními tarify jsem zjišťovala od „místňáků“, která banka je nejvýhodnější. Získala jsem, co jsem potřebovala. Neuzavřela jsem ten den ani jednu smlouvu, jelikož tarify, které nám byly nabídnuty, nebyly nejvýhodnější. Vyšmelila jsem to zkrátka tak, jak je nám v České republice vlastní.

V tuto chvíli se zdá, že mám téměř veškeré počáteční úřední náležitosti v pořádku vyřízené. Čekám jen na to, až mi paní pošťačka hodí do schránky hesla do banky, kartičku na tramvaj a SIM kartu.

Přípravná fáze ale stále nekončí, je nutné napočítat materiál, lana a jištění, to znamená minimálně tři dny (délka trvání volitelného kurzu za 2 kredity), které 19. ledna projdou přísnou kontrolou (zkouška z volitelného předmětu), aby od 20. ledna mohl započít postupný výstup (hlavní program). Do začátku výstupové fáze zbývá ještě mnoho času, který bude věnován především poznání základního tábora a jeho blízkého okolí. Pokud bude přát počasí, tak možná i mírného vícedenního aklimatizačního výstupu.